Kött varje dag kan ge cancer säger Metro

Ja, jag äter kött varje dag och jag har opererats för bröstcancer. Därför känns det extra jobbigt att läsa att detta
att man äter kött skulle vara orsaken till sjukdomen. Men jag tror inte på det. Har inga kvinnor som är vegetarianer
fått bröstcancer? Det skulle man gärna vilja veta. Nej, trots alla miljarder som plöjts ner till forskning av bröstcancer har INGEN ännu kunnat förklara orsaken. Man påstår att det kan vara östrogen som utlöser
det hela men jag vet inte. Jag tror inte att östrogenet ligger bakom, då skulle ju inte så många äldre kvinnor
få bröstcancer. Tänk om man kunde få någon statistik på bröstcancer hos kvinnor som inte alls äter kött. Det skulle vara mycket intressant.

Kommentarer
Postat av: M

Det handlar nog inte om att de som inte äter kött inte får cancer, utan att kött ÖKAR risken.
Du skriver som om kött vore den enda orsaken. Man måste vara lite kritisk.

2007-04-06 @ 15:41:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback