Hjärnornas kamp

Såg ni programmet "Hjärnornas kamp" i teve 2 igår? Oj, vad spännande och intressant. Så olika tävlanden och så svåra uppgifter. De gamla IQ-testerna är visst alldeles föråldrade. Men man pratade också om EQ, dvs kreavitet
och konstlärlighet och empatikänslor och plötsligt förstod jag att om jag inte hade hög IQ så hade jag hög EQ.
Ett av kännetecknen för detta var att man var konflikträdd och det lider jag själv av. Kan inte hantera en konflikt på ett lugnt och riktigt sätt. Är först som ett fån, jamsar med och lider invärtes tills jag blir riktigt provocerad och då tappar jag kontrollen helt och börjar skrika de mest fåniga saker. Detta tyder alltså på hög EQ. Underligt men skönt att få veta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback