Jag registreras när jag går in genom min port.

Läser i bladen att jag genom att använda de elektroniska nycklar jag fått av min hyresvärd också genom dessa
registreras varje gång jag går in genom min port! Egendomligt! Långt före 1984 skrev författaren Orwell en bok med just detta årtal, i den boken blev varje medborgare kontrollerad ja ända in i sängkammaren. Storebrors installerade öga såg varje steg man tog där man bodde. Han kunde verkligen förutsäga framtiden den käre Orwell.
Det man då skrattade åt och ansåg för omöjligt har i dagens värld blivit en realitet. Ska det bli som Orwell tänkte
och "förutsåg" eller ska vi protestera mot all denna övervakning, som visst har sina poänger OM den inte går för långt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback