Annandagen, dagen för släktträff

Annandagen, dagen för släktträff hos oss. Underbart roligt men jobbigt, jobbigt. Skivor i matsalsbordet, snygg linneduk måste strykas, porslin, glas och bestick diskas. I år slopar vi köttbullarna även om sådana finns i frysen,
det får bli prinskorv enbart, ingen skulle kanske äta köttbullar? Glögglasen ska också diskas, likaså grötgrytan,
det blir ris à la Malta istället för vanlig risgrynsgröt, ris à la Malta med vispad grädde och hemmagjord saftsås!
Mums. Så blir det väl lite lax men jag köper ingen sås till, den får jag alltid kasta, går säkert bra äta lax utan,
tonfisk och sardiner finns också, paté förstås, också den utan cumberlandsås, sylta och rödbetor är gott,
och så förstås ostar av alla de slag, det brukar uppskattas, så förstås den hemkokta skinkan + den mumsiga
långkålen. Men det blir nog massor över för ungdomar äter ju inte så mycket. Efter gröt till julklappsutdelningen,
klapparna ligger fint under den i år väldigt stiliga granen, blir det kaffe med hembakt, ja, traditionalist som jag är så är allt hembakt!! Det blir stressigt för några ska resa iväg på kvällen. Jobbigt som sagt men mycket roligt.

Men kanske nästa år blir det Kanarieöarna men vem vet, traditionalist som jag är så blir det kanske svårt att åka iväg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback