Göran Rosenbergs artikel i DN 20 dec "Ett nytt ansikte"

Göran Rosenberg skriver alltid mycket intressanta och givande artiklar, han verkar oerhört klok men jag blir litet fundersam när jag läser hans rubr artikel i DN idag. Den går helt enkelt ut på att Barack Obama som försöker
bli USA:s nästa presidentkandidat för demokraterna skulle behöva väljas och varför om jag har förstått GR rätt,
jo, bl a för att han har mellannamnet Hussein och är uppfostrad i Indonesien och därför har erfarenhet av islam!
Vad menar egentligen GR? Skulle vi blidka människormassorna i Indonesien och Pakistan så att dom får
en mer positiv inställning till USA genom att Barack Obama blir USA:s nästa president? Är verkligen världens stormakt så beroende av dessa två länder att man måste göra allt för att ändra deras USAnegativa inställning?
 Jag blir förundrad över sådana tankegångar..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback