Grön "klimatjul" i stockholmstrakten

För egen del känner jag mig  hemma med en grön jul. det upplevde jag oftast när jag som barn bodde i Skåne.
När folk frågar mig hur jag kunde flytta ifrån den vackra staden Helsingborg, brukar jag fråga: Har du varit där i november-december? Nej, blir ju oftast svaret, då de flesta stockholmare är eller har varit där på sommaren.
Åk dit då, så förstår du varför jag flyttade brukar jag säga, för då är det ofta dimmigt och råkallt. Tittar som vanligt
på en webbkameras bilder därifrån och idag såg man ingenting pga av dimman där. Usch, det var trist, men gröna jular är jag som sagt van vid och reagerar inte för. Barnen vill förstås åka pulka, skicor och skridskor men vet vet
det kan dom kanske aldrig mer i livet göra i Stockhoilm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback