Intressant artikel av Peter Wolodarski på DN

Häromdagen läste jag en intressant artikel av Peter Wolodarski där han berättade det jag gått och tänkt på.  Det sägs ofta att människor bryr sig inte om papperstidningar man läser dom på nätet istället men enligt PW så är detta inte sant. Det förstår jag mer än väl. Vem orkar sitta och stirra på en dataskärm och bläddra upp och ner bland artiklarna mot att sitta bekvämt tillbakalutad i en fåtölj eller vid frukostbordet med kaffekoppen och läsa
och bläddra i sin papperstidning, den kan man ju t o m ta med sig in på toaletten och förgylla  vistelsen där.
Nej, ingenting går upp mot en papperstidning, lätt att bära med sig och man kan ha den överallt. Nej, detta
att tidningsläsandet har gått ner beror helt enkelt på att ungdomar läser inte tidningar längre, möjligtvis
gratistidningarna med korta texter som inte egentligen ger så mycket. Själv älskar jag min papperstidning, vad vore livet utan den?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback