Julklappar mer eller mindre accepterade

Det där med julklappar är svårt. Hur man än funderar så lyckas man inte få alla nöjda. Man ser det på de ansträngande leendena vid tacket. Och själv blir man ofta besviken. Jag gör ibland bort mig som när jag i år bl a fick en DVD-film. Tack så mycket sa jag förstås men tillade den filmen har jag redan sett och Tom Hanks var urusel i den. Fy så säger man inte, förebrådde min sambo mig när gästerna gått. Varför ska man hyckla menar jag när det är en nära släkting som jag tycker man kan vara ärlig mot. Andras klappar kanske man kan se stressat tacksam ut när man får men det är naturligtvis falskt.  Är det 50 miljarder vi köper julklappar för varje år? Hälften
av dessa pengar är nog trista grejer som  man inte vill ha. Men kanske kan man ge bort dom till någon annan någon annan jul? Jag gjorde så en gång utan att veta om det, det var en bok jag fått av en god vän och som jag inte hade läst, den låg där och såg oanvänd ut och då trodde jag med mitt dåliga minne att den var köpt för min gode vän, som älskade just sådana böcker! Men nix personen upptäckte snabbt vid öppnandet att det var samma bok
som den jag hade fått!! Tablå. Annars gör jag faktiskt så med min skrala kassa att jag under årets lopp köper
fina saker på rea och lägger i en byrå, en s k presentbank. Jättebra menar jag. Låter detta råd gå vidare.
Skulle man bli sjuk till jul är i alla fall klappfrågan löst.


Kommentarer
Postat av: S A R A

ha en bra kväll :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback