Marie eller Amanda, snart gäller det

Skulle egentligen inte titta på Idol mer hade jag lovat mig men man är nyfiken ändå. Gick in på fyran efter På Spåret
där jag unnade till min häpnad Jan Guillau att vinna, varför, gillar inte Ugglas eller Hägg. Hann på fyran höra de båda rivalerna sjunga den s k vinnarlåten och också där till min häpnad tyckte jag att Amanda sjöng den bäst.  Man ska som sagt inte se på utseenden men Marie såg ut som en knubbig förlåt mora och sjöng inte så att man fick s k gåshud,
hönsaskinn på skånska. Men det gjorde Amanda åtminstone fick jag det. Ingen är mer förvånad än jag.
Det är mycket som är sista gången nu när det gäller teveprogram, så t ex visas The Wire för sista gången, den
otäcka serien skrämmer mig men ändå sittar jag där och stirrar. Man kan verkligen undra varför. Och varför
protesterar inte svarta människor mot filmserien som visar svarta ungdomar på ett så negativt sätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback