Resumé över året som gått

Usch, jag tycker det är så trist med medias tillbakablickar på nyårsafton. Man korar årets bästa bok, bästa skiva,
bästa skådespelare m m m m och skriver om alla prominenta personer som har dött. Man ska sitta och begrunda livet och livets gång. Vädret i stockholmstrakten i alla fall gör en heller inte gladare ÄVEN om det är skönt att slippa frysa ansiktet av sig om man går ut.

Vi skulle egentligen åka till min vackra hemstad Helsingborg för att hos bekanta boende på nionde våningen med utsikt över sköna Öresund se de fantastiska fyrverkerierna över hela stan. Men det är inte lätt få tag på färdmedel
eller biljetter. Man måste bestämma sig flera månader i förväg och vem vill det. Både tåg och flyg är svindyra,
de utnyttjar ju rusningen efter biljetter såvitt jag förstår. Det blir att stanna i kungl huvudstaden och hoppas på att vädergubbarna inte har rätt när dom säger att det ska bli ordentligt kallt, hu, och halt. När det nu var en grön  jul kunde den väl gälla också över nyår. 

Helsingborg får vänta tills bokarna slår ut i april-maj, då är Skåne som bäst och vackrast. Jag får nöja mig med att se på webbkamrorna som finns uppsatta på flera ställen i Sundets Pärla, my hometown. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback