Apotekspersonal samt sjukhuspersonal stressad?

Hade blivit av med beskrivning över hur jag skulle använda min cortizonsalva för ett utslag på foten.
Gick in till Apoteket, trodde förstås att en sådan beskrivning skulle dom ha men nix. En vresig och grinig
anställd svarade att det skulle läkaren ha. How come? Fattar noll. Borde inte Apoteket ha denna beskrivning när dom säljer salvan? Ringde då sjukhuset, där jag efter att ha uppgivit mitt telefonnummer blev uppringd av en grinig sjuksköterska. Den beskrivningen borde Apoteket ha sa hon. Kände inte till den heller, läkaren var bortrest men den sista minuten läste hon till min häpnad upp beskrivningen, dvs hur
ofta jag skulle stryka på salvan vecka efter vecka!! Men jag noterade tacksamt efter att ha letat efter beskrivningen i flera dagar. Cortizon ska man ju inte leka med eller ta för mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback