Föriutbestämt

SNÖ igen i Stockholm, ack nej! Men jag undrar om någon mer än jag tror att allt är förutbestämt. Mina vänner brukar bli rasande när jag säger så. "Då skulle man ju bara ligga och glo i taket" säger dom, men nej, det är ju inte förutbestämt. För nog måste ni hålla med om att allt som h änder er har ni inte tänkt er, eller hur? Varför händer det ena eller det andra? Ja, som sagt jag tror att i och med att man föds så börjar man "läsa sitt livs bok", blad för blad, timme för timme. En del får underbara böcker med bara trevliga händelser, en del får böcker med fruktansvärt och sorgligt innehåll. Varför? Det kan jag inte svara på.

Kommentarer
Postat av: Lene

Jag tror absolut att du har rätt på den punkten!Därför kan också vissa clairvoyanta se vad som ska hända i förväg.
Kul att du har en blogg Anna-Lisa!

2007-02-14 @ 22:31:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback