Hur skadliga är våra mediciner?

Själv har jag nekat att ta vissa mediciner när jag har läst biverkningarna. Informationen om dessa varnar för värre sjukdomar än medicinen ska bota!! När det gäller cancermedicin vet ju ännu inte läkarvetenskapen vad som åstadkommer cancer trots all decenniers forskning och därför vet man ju inte heller med säkerhet om medicinen som ordineras kan bota. Ja, vad är det som gör att celler som borde dö inte gör det utan växer till och blir tumörer, ofta dödliga. Man kan fundera så man blir galen.
Själv har jag trott att när man blir psykiskt nere men ändå vill verka glad så kan detta beteende kanske vara orsaken till att cancer uppstår. Men läkare påstår att denna teori absolut inte stämmer. Men att psyket
och stress är några av bovarna till sjukdomens uppkomst är jag övertygad om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback