Let´s dance-domarna rättvisa?

Regn, regn. SKÖNT! En tredjedel knappt av Sveriges befolkning bänkade sig för att se Let´s dance, en knapp tredjedel såg "Så ska det låta". Men är domarna i Let´s dance rättvisa? Nej, jag tycker inte det.
Att ge Martin (brottare) o hans danspartner låga poäng den här gången var helt fel, tycker jag. Och
ge den stele o orytmiske sportjournalisten höga poäng tycker på menar jag ORÄTTVISA. Men det är klart att Malou von Sivers skulle åka ut. Hade hon tävlat men jämnåriga (varför kan inte sådana tävlingar finnas?) så hade hon säkert kommit i topp. Men själva upplägget är inte OK tycker jag, när personer med så olika möjligheter tävlar mot varandra. När det gäller dans vill tittarna se unga, vackra, smidiga personer
med som sagt ungefär samma förutsättningar tävla mot varandra. Då blir det menar jag rättvist.
Dock ilsknar jag jämt till på fotograferna (en svimmade visst igår och det märkte inte jag egentligen) för
dessa filmar de tävlande på ett sätt som verkligen igonrerar tittarna, man vill se de tävlande dansa som studiopubliken gör och inte att de ibland dansar uppe i taket. Skärpning alltså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback