Oscarsgalan - Nominerad "Little Miss Sunshine"

I kväll och i natt sänds Oscarsgalan. Jag kan se den på kanal 9 som jag har (till min förvåning). Men ska man orka sedan hela natten? Jag är så glad att Little Miss Sunshine är nominerad. Makalöst rolig med ett allvarligt budskap. Barn ska inte tävla i skönhet! I Sverige gick filmen nästan spårlöst förbi
men min sambo och jag valde i alla fall att se den och vi skrattade oss nästan fördärvade så rolig var den men, men den slutade med att indirekt protestera mot skönhetstävlingar för små flickor, som kläddes upp och sminkades till oigenkännlighet och skulle uppträda "sexigt".  Jag hoppas verkligen
att den får pris i tävlan med mångskrivna andra filmer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback