Oscarsvinnare

Trots att jag har kanal 9 som visade från Oscarsgalan från kl 7 på kvällen den 25 och framtill kl 6 på morronen idag orkade jag bara se några timmar. Det roliga var emellertid att den nominerade filmen Little Miss Sunshiners skådepselare var intervjuade hos en Ellen i hennes pratshow och det var helt underbart att få se dem igen. Vilken härlig film! Jätterolig, man skrattade så man fick ont i magen nästan hela filmen.
Men jag blev litet besviken när denna Ellen frågade om filmens syfte och den kvinnliga skådespelaren
svarade att det var familjen och sammanhållningen dem emellan som filmen handlade om. Enligt min bedömning hade filmen ett mycket allvarligare syfte, nämligen att visa hur fel det är med skönhetstävlingar för barn. Tänk om man kunde få framföra denna min åsikt till manusförfattaren eller regissören. Får kanske skriva en blogg på amerikanska. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback