Dagen efter alla helger

Äntligen tycker säkert många är helgerna över och man kan börja planera för det nya året, 2007, som enligt medierna ska bli det varmaste åtminstone i Sverige sedan mätning av temperaturen infördes.
En grön vinter är inte mig emot, som precis som alla mina jämngamla vänner är rädda för att  halka och bryta något.
Annars reagerar jag på mediadiskussionen just nu om s k dödshjälp. I ena fallet är dödsstraffet lagens strängaste straff i andra fallet är dödshjälp något fint, som hjälper gamla att somna in och få bli fria från smärtor och få s k frid. En av de första som tillämpade dödshjälp i stor skala var ju Hitler genom att avrätta gamla och sjuka, som ju inte hade något värde i hans nazistiska värld. F n finns det oerhört många äldre
i världen. I Sverige t ex finns fn nästan en halv miljon 80-åringar och över 70.000 90-åringar och många av dem är pigga trots krämpor och vill leva så länge som möjligt. I Sverige diskrimineras dock äldre personer, när såg man en gammal människa i teve t ex. Jo, kanske som svåra vårdfall men dessa menar jag är ett undantag mot alla pigga äldre. Teven är ju en stor bov i detta drama, då man bara vill visa
unga vackra människor där så skulle man lite bara på teve, så finns inga människor över 60 i världen.
Sverige har ju inte heller skrivit på lagen om åldersdiskriminering, där är det alltså fritt fram. Man kan bli galen av mindre.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Helt rätt !

2007-01-07 @ 12:12:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback