Första vardagsmåndagen på det nya året

Mulet, blåsigt, på kvällen kuling, någon solglimt ibland men på kvällen regn. Fortfarande plusgrader.
Ringde Ullas väninna och undrade om hon ville gå med till Ullas chokladpralinparty. Ringde sedan
Ulla som tyckte vi kunde komma på onsdag och så bestämdes. 2 kg kanadensiska chokladpraliner kan man ju inte motstå även om julmaten lagt kilo till redan för hög vikt.
Åkte o handlade på Daglivs, massor av människor som vanligt och en del fina erbjudanden. Paprikor för endast 20 kr kilo, bra, bananer till l0 kr kg. Jättebra för en mager kassa. Hittade ingen fin blomma till Ulla, köpte en primula. Upptäckte att jag hade betalt 15 kr för mycket för en dessertost.  Priset var rätt påstod man på infon och jag lämnade tillbaka osten.
No calls and no mails när jag kom hem, bara en massa reklam i brevlådan. Min onda tå på vänster fot is killing me. Jobbigt att inte kunna gå smärtfritt.
Platteven är inte min favorit. Den gamla bullteven var underbar att se på, kanske var det för att ytan
på teverutan var konvex och den platta tevens ruta är konkav. Egna funderingar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback