Guldbaggegalan inkl minnenas television

-5 gr, sol ibland, snö, snö. Halkade iväg med ett halkskydd o handlade. Men på kvällen väntade belöningen, guldbaggegalan. Sissela Kyle var helt fantastisk, kul och snygg. Men som tevetittare blir jag ilsken på fotograferna, som helst vill se de medverkande i taket eller oändligt långt bort. Hur utbildas dagens filmfotografer egentligen. Jag blir jätteilsken när jag bara ser ett ben eller en arm på dom som dansar eller ser dom dansa nästan i taket. Jag vill se dem som uppträder som om jag var en bland publiken men nej, det ska vi tevetittare inte få göra. Har inte sett någon av filmerna, tycker svensk film numera är jätteusel. Röstade ändå som tevetittare på "Offside" för jag älskar Jonas Karlsson, han är jättebra. Men en annan film om kärleken vann med Michael Nykvist, har verkligen börjat tröttna på honom.
Filmen Falkenberg har jag inte sett men av det jag såg ikväll förstår jag att USA inte ville nominera den som bästa film. Verkade urtrist. Får väl se vad pressen skriver i morron.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback