Mail från Linda Skugge bl a

-7 gr, Narniavinter, tjusigt. Skrev i går ett mail till Linda Skugge med anledning av hennes illamående avundsjuka när det gäller mång-, mångmiljonärernas pengar. Skrev en gång för längesedan ett mail för att tacka henne för att hon bestämt sig för att inte äta det hon inte gillade när hon var på party. Jag, som avskyr fisk, blev jätteglad. Har fått lida för att jag inte äter fisk i alla mina dar. Men som sagt om jag blir bortbjuden, så säger jag helt fräckt, nej tack, jag äter inte fisk.Ofta brukar jag om det är en ny bekantskap
ringa dagarna före och berätta och det har hänt har jag förstått att värden eller värdinnan har tänkt sig fisk men ändrat matsedeln för min skull. Vilket gör folk ilskna. Mitt mail till Linda Skugge publicerades i hennes krönika och tog upp 3/4-delar av utrymmet. Vilket gjorde mig också ilsken. Skrev ett nytt mail till henne och klagade högljutt.  Fick dock hennes härliga bok "Detta är inte en bok" i pocket som kompensation. Då förlät jag.  Men i mitt nya mail nu påminde jag henne om det gamla "fiskmailet" och
hon uppskattade det. Men jag tyckte att hon skulle undvika att bli illamående av avundsjuka och istället
jämföra sig med dom som hade det sämre, som min mamma sa, när jag var avundsjuk på någon.
Nej, bli avundsjuk på pengar det har jag verkligen slutat med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback