Vinter i norr, vår i söder

Vinter i Stockholm, vår i Skåne. Min väninna i Skåne ringer och berättar att hon har
+7 gr utanför köksfönstret och solen skiner förföriskt. 
Härligt för henne. Fredagsstädning, här är ingen som utför hushållsnära tjänster
except myself and my husband.
Mona Sahlin nominerad till partiledare. Hur ska det gå? Hon kan kanske vara
partiledare men passar hon som statsminister? Jag är tveksam. Då måste man för att t ex representera Sverige utomlands, vilket det ju ofta handlar om, ha mycket på fötterna.
Gedigna språkkunskaper och stor allmänbildning. But he who lives will see.
Men å andra sidan måste det ju vara en enorm revansch för henne men troligtvis får hon fortfarande äta upp Tobleronen många gånger till.
Jag mailar till en anhörig, som lovat bjuda mig på lunch en dag (halkfri menar jag då)
Tänker på mitt lilla barnbarn som ska ge sig långt ut i stora världen. Jag korsar mina fingrar att den långa både tidsmässigt och sträckmässigt ska gå bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback