American Idol gives back den 24 juli fyran

Vilket program detta amerikanska idoltävling program är!! Igår kväll gällde det för lyssnarna att donera så mycket som möjligt för att hjälpa barn och ungdomar i Afria och fattiga barn i USA(!!). Det finns mängder av sådana barn
i USA, världens stormakt. Jag blev gråtfärdig när en liten amerikansk flicka berättade om sin som jag förstår
ensamstående mamma som hade 3!! arbeten men ändå inte kunde betala sina räkningar och när hon sa det började den lilla späda 11-åringen gråta och det gjorde jag själv också. Det är långa vägar än att gå för att
minska eller helst utrota världens fattigdom. Idolprogrammet hade fått 70 miljoner röster! och då betalade ett företag l0 cents pr röst, så det blev en hel del pengar. En kvinnlig amerikansk komiker Ellen någonting skänkte
100.000 dollar, en jättesumma för en vanlig svensk. Många kändisar uppmanade folk att skänka pengar, Madonna bl a som var i Afrika. Annie Lennox som jag vare sig sett eller hört på länge sjöng "The bridge over troubled water",
en av mina favoritsånger. Vilket digert program. Och tävlingen då, guskelov blev ingen av de 6 underbara sångarna som återstår utröstade i gårkväll (ja, tävlingen är ju för längesedan slut i USA men jag vet skönt nog inte resultatet)
men nästa gång (det blir här nästa tisdag) röstas två stycken ut. Det måste till sist bara finnas en som är vinnare kvar. Ni som inte har sett programmet, gör det! What a competition!

Kommentarer
Postat av: Anna

Det där borde göras till en vana, så många som ser på dessa program så hade det kunnat ge massor av pengar till behövande.
Angående mitt namn så visst rimmar det på stekte fläsk ;-) men det är ändå som jag..lite lagom tramsigt..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback