Dagens väderlek en effekt av människans utsläpp enl DN

När jag står vid ett övergångsställe och ser bilar i rasande fart köra förbi i de allra flesta fall med endast en person
så undrar jag hur dom här människorna tänker. Tänker de kanske, jag har köpt en bil för dyra pengar och då vill jag också använda den. Eller:  jag struntar i vad folk säger och tänker, jag kör ensam om jag vill och hur kort sträcka jag vill. Visst är bilen ett utmärkt fortskaffningsmedel men sanningen är ju den att bilkörning bidrar till växthuseffekten genom sitt koldioxidutsläpp. Ofta tycker jag att det är jobbigt att inte ha bil men å andra sidan
känner jag mig också stolt och samhällsmedveten över att åka kommunalt. Jag åker t o m tåg när jag tidigare
tog det snabba flyget när jag ska till min hemstad i Skåne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback