Eva Rydbergs pjäs på Fredriksdalsteatern i Helsingborg

Det var med hjärtat i halsgropen man bänkade sig på friluftsteatern Fredriksdal för att se den
till skyarna höjda pjäsen "Den stora premiären" som ju också skulle handla om Bröderna Marx.
Det var ljummet och ibland tittade solen fram, skulle uppehållsvädret hålla under pjäsen? Bortsett från en lätt skur under ca 10 min blev det uppehåll och man fick live uppleva denna jättehärliga pjäs!! Waoo! Jag förstår recensenterna. Så stockholmare gå och se den i höst på Wallmans salonger. Då sitter ni inomhus.
Vem fäste jag mig särskilt vid? Jo, denne gummiman som spelade Groucho Marx. Han var helt enastående.
Hur kunde han böja sin kropp som han gjorde och han var en utomordentligt fin kopia av Groucho. Men Eva
som spelade den stumme av de tre bröderna, nu minns jag inte hans namn, var ju skicklig som vanligt, jättehärlig.
Men den tredje brodern som spelades av Sulucki hade inte fått så lysande kritik men han var också enormt
bra. Johannes Brost spelade en maffioso med den äran men det fanns andra som var mycket bra, ja, ingen var dålig. VILKEN HÄRLIG PJÄS, OJ VAD JAG SKRATTADE, OCH VILKEN HÄRLIG UTOMHUSTEATER. Jag tycker synd om alla som inte har möjlighet att se pjäsen live i en ljum sommarkväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback