Två pappor och två mammor?

När jag var och klippte mig idag läste jag i en gammal damtidning om Lotta Brommé och hennes sambo samt
om pappan till Lottas baby samt hans manliga sambo och då löd rubriken "Två mammor och två pappor", men vad är det för idioti? Ett barn kan bara ha en pappa och en mamma och vad resp sambo kallar sig så är den varken mamma eller pappa. Jag förstår inte, det finns så oändligt många övergivna och olyckliga barn i världen som behöver en familj, gärna två mammor eller två pappor, men ändå så vill en av parterna i ett homoförhålllande ha ett eget barn, men det kan ju bara bli en av dom två som blir mamma eller pappa. För i ärlighetens namn så måste den biologiska mamman eller pappan ha starkare band till barnet än den som inte är det. Men jag har kanske fel, barnet kanske kommer att gilla den som inte är den biologiska mamman eller den biologiska pappan mer.
Who knows? Men två som adopterar står ju lika nära barnet, så varför gör man inte det och gör att ett övergivet barn kan bli omhändertaget på ett kärleksfullt sätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback