Kinesiske presidentens jumbojet m m

Eftersom vi flyttat till nytt hus högt upp har vi nu en skön utsikt över flygtrafiken i alla väderstreck och vad såg vi inte i gårkväll vid 20-tiden? Jo, ett jättestort jumbojet som flög på låg höjd följd av tre jaktplan mot Arlanda. Jag sa att det måste vara den kinesiskte presidentens plan men min sambo påstod att denne var redan i Sverige men jag hade rätt för en gångs skull. Spännande att se i alla fall. Plan kom och gick nästan varannan minut på fredagkvällen.
Vidare läste jag i dagens DN en artikel om Jim Jones-sekten, vars medlemmar man påstod begick självmord.
Men jag menar att det handlade inte om självmord, vad gör man när man bevakas av en man med gievär, som man vet skjuter OM man inte dricker giftsaften? Man dricker förstås och då kallas det självmord men det är ju menar jag MORD och ingenting annat. Men jag glömmer aldrig bilden av alla medlemmar som låg bredvid varandra i rader på magen. En hemsk syn, verkligen. Men som sagt självmord var det inte om man med självmord menar att man inte vill leva längre.
Ikväll ska vi trots sommarhettan utnyttja ett presentkort och se Hedda Gabler på Stadsteatern. Vet tyvärr inte så mycket om denna pjäs, Ibsen eller? Men sedan stänger teatern för säsongen.
Nästa vecka  blir det skolavslutning, födelsedagsfest och kom hem-fest. Ser framemot det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback