Sigrid och Isaac

Vilket härligt program om de två stora konstnärerna Sigrid Hjertén och Isaac Grünewald!  Vad man fick lära sig mycket nytt även om jag är en stor beundrare av deras konst. Vilka härliga tavlor man fick se i programmet och
vilken levnadssaga. Men man blev ju upprörd när man läste om judehatet som fanns i Sverige då. Man trodde inte det var sant när man  hörde prominenta personer uttala sig om judar och Grünewalld. Avskyvärt. Hoppas många såg på programmet och hade dom nazistiska synpunkter så borde dom verkligen skämmas. Jag blev häpen jag trodde inte att antisemitismen var så svår i Sverige då.

Kommentarer
Postat av: RS

Jag blir också lika överraskad och förvånad. Det är så svårt att förstå att människor på allvar kan vara rasistiska.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback