Karin Rebas artikel i DN 13 april

Det är alltid intressant att läsa om Finland vårt annars tycker jag tysta grannland, från vilket svenskan menar jag håller på att försvinna. Karin Rebas undrar litet över Finlands kontroversiella inställning till ett Nato-medlemskap
men då kan hon nog inte känna den fruktan som fortfarande finns i Finland för sin mäktige trots allt granne Ryssland. Att gå med i Nato skulle tror jag vara en stor utmaning för Finland och med all säkerhet väcka mycket ont blod i Ryssland. Att politiker vill att Sverige ska gå med i Nato är ju nästan samma sak. Lilla Sverige vill nog och bör tycker jag framförallt hålla sig neutralt. Många undrar varför Sverige tar emot så mycket flyktingar, kanske det är dåligt samvete över att vi slapp det fasansfulla andra världskriget men då var väldigt njugga mot flyktingar som ville hit. Min egen teori alltså

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback