Början till ett tredje världskrig???

Förlåt, men jag blir nervös av konflikten mellan Estland och Ryssland. Jag har många gånger tänkt om EU där man ju talar om unionen som en möjlighet att undvika krig men DÅ skulle ju samtliga av världens länder vara med,
speciellt orolig har jag varit för Ryssland. Så jag fattar inte varför Estland tvunget skulle flytta den här statyn. Man borde fatta att det skulle mer än irritera ryssarna. Det var ju en ren provokation och genom sådana har många krig
startat. Och nu ger man sig på svenska ambassaden! Blir det krig, så dras ju Sverige in omedelbart, inte som medlem i Nato, för det är vi inte utan som medlem i EU. Säg inte att Ryssland är försvagat, dom har ju hela framgångsrika Kina bakom sig. Ja, jag bävar.

Kommentarer
Postat av: Faster M.

Först o främst har jag ALDRIG trott på Ryssland, även om optimistiska affärsmän i väst tror att det går att etablera sig där som i vilket annat land som helst - men opålitligheten visar sig förr eller senare.
Beträffande Estland har de under värdiga former flyttat en minesvård över döda soldater till en kyrkogård, där den onekligen passar bättre ! Dessutom är Estland självständigt nu o har all rätt att bestämma - det är DET som retar ryssarna, som bara tar statyn som orsak till trubbel. Hopas nu verkligen att hela EU ställer upp med protest mot Ryssland ! E-land har ju också både USA o NATO bakom ryggen. Visst är det obehagligt - jag önskar Ryssland dit pepparn växer !!!

2007-05-04 @ 18:38:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback