Det enda roliga med skrivandet ur Financial Times

Tom Wolfe är intervjuad enl DN den 7 maj av Financial Times som citerat och översatt säger "Jag litar inte på folk som pratar om hur roligt det är att skriva. Det enda roliga med skrivandet är att föreställa sig den kommande
uppskattningen"  Jag håller inte med Tom Wolfe där, själv tycker jag att det är roligt att skriva egna texter men
inte väntar jag mig någon uppskattning. Får jag det tycker jag många gånger det är fel, då texten hade kunnat göras bättre. Nej, Tom Wolfe, du har fel, det ÄR själva skrivandet som är roligt. Det vet väl inte minst alla bloggare,
som menar jag inte kan vänta någon uppskattning av sitt ordbajseri.

Kommentarer
Postat av: RS

Tom Wolfe var min favorit ett tag, jag gillade hans teorier om skrivande. Men jag håller inte heller med honom om att det inte är kul att skriva. För det är det ibland i alla fall.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback