Filmen "Sex, lögner och videoband"

Efter en härlig hemmamiddag med gott italienskt vin tittade vi på programmet om filmfestivalen i Cannes. Trevligt med många spännande tillbakablickar. Så följde den omtalade Guldpalmevinnarfilmen från 1989!! "Sex, lögner och videoband" och då jag inte hade sett den blev jag sittande trots vacker kvällshimmel och skön luft på altanen framför teven. Jag blev faktiskt lite häpen, så pass gammal film och så mycket sex. Funderade på om Steven Söderbergh var den som startade sexfilmsvågen i USA, USA det pryda och kristna landet, där filmerna som spelades in var oskyldiga som ett litet lamm. Idag tycker jag att det verkar tröttsamt med allt sex som visas, är det det enda amerikanerna tänker på idag? Men nu kommer väl alla miljöhotfilmer som omväxling och inte mig emot.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback