"Posten ljuger om miljön för att tjäna pengar" enl DN

Som nyinflyttad till ett helfärskt hus har man fått lära sig att hämta posten i ett fack i entrén. Man tänkte förstås på de stackars brevbärarna som tidigare fick traska upp 3 jobbiga trappor för att lämna min post. Först blev jag sur
när jag var tvungen att dock med hiss ta mig ner en massa trappor för att hämta efterlängtad post men man
skaffar sig rutiner. Posten hämtas när dagens livsmedelshandling var klar. Men nu får man i DN den 26 maj
läsa att Arbetsmiljöverket aldrig tillflrågades om fastighetsboxarna!!. Och DN påstår att postens motiv att rationalisera på kundernas bekostnad är ett sätt att tjäna mer pengar!! Nu är det omöjligt i min nya bostad
att få posten genom min ytterdörr, då det är en säkerhetsdörr utan brevinkast!! Guskelov finns en hållare för
dagens tidning, så varje morron behöver man bara öppna dörren och hämta sin DN ur hållaren. Hade detta
inte gått, ja, då vet jag knappast om jag hade flyttat, för vem vill som inte är tvungen kasta på sig kläder kl 5-6
på morron för att hämta dagens tidning för att läsa till frukostkaffet.. Nobody. För min del är alltså brevfacket inte direkt något problem men om man reser bort? Då måste man samla sin post hos posten och det är inte billigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback