Min barndomsstad Helsingborg vald till Sveriges trevligaste stad! Hurra!

Det var åtskilliga år sedan jag lämnade min barndomsstad för att söka lyckan i Stockholm, där jag trodde den fanns! Har många gånger när hemlängtan varit stor funderat över, gjorde jag rätt eller fel? Många har under
årens lopp (stockholmare) frågat mig hur jag kunde flytta från det tjusiga Helsingborg och då har jag alltid
svarat: Har du varit där i november? - Nej, säger man då. November är en trist månad överallt men speciellt i
Skåne och Hbg där dimman ligger tät och det är blåsigt och råkallt. Men vårarna uppe i Stockholm är jobbiga,
när snön ligger vitsmutsig här då blommar vårblommorna i Skåne och Hbg och när bokstogarna utanför Hbg
slår ut då är det paradisiskt vackert där. Så ni som ännu inte varit i Sveriges trevligaste, tja, men vackraste
stad, åk dit  då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback