Tvåans program "Slutet på historien" sågas av både Expressens och DN:s recensenter

I våras uppmanade tv2 tittarna till att skriva slutet på en historia
som 6 (7?) populära författare skrivit början till. Man kunde ladda
ner historierna från nätet. Det lät kul tyckte jag och valde att
skriva slutet på den fine deckarförfattaren Nesses historia. Det var oerhört jobbigt och jag funderade och skrev och ändrade och skrev och
till sist skickade jag in min "slutet på historien"-manus. Det dröjde
till i början på hösten som resultatet kom i teve. 2.000 pers hade skickat in bidrag!!! Bland dom uttagna fanns förstås inte mitt alster.
Nu sågar emellertid Expressens Nils Schwartz hela idén och också
DN:s recensent har negativa synpunkter på programmet. Hur i all världen
ska amatörer kunna tävla med oerhört populära och duktiga författare?
Impossible. Jag tycker att om man ni ville att tittarna skulle skriva
så skulle dom få skriva början på en historia och låta kända författare sluta dessa historier. Det är mycket svårare att sluta en
redan av en annan person påbörjad historia. Det hade säkert blivit mycket mera spännande och givande. De olika kanalerna gör allt för
att vinna tittare men ibland misslyckas man verkligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback