Vad är det som har hänt våra inredningsdesigners?

Det är grått och mörkt ute och överallt i alla nyöppnade designaffärer är det likadant, gråa eller svarta möbler,
dito lampor, mattor m m m m. Ingen färgklick någonstans, ja, dessa färger, dvs grått och svart går ner i den
minsta detalj, t ex i våra wettexdiskdukar!! Jag trodde inte mina ögon när mina annars färgglada wettexdukar
NU fanns bara i grått och mörkt lila! Wettexdukarna i den här färgen ser ut som om dom var månader gamla
för gråa blir dom ju trots glada färger från början. Titta in på H&M så är det likadant där förstås, grått, grått,
svart, svart. Varför i all världen vill man inte ha färglada möbler, kläder m m längre? Är det för att alla i
vår som man tycker otäcka värld vill att det yttre ska vara som det inre? Ja, jag vet inte men jag nekar.
Fick till min förtjusning på Vi-handlaren i Stockholm Daglivs tag på en förpackning med gröna, gula och röda
Wettexdukar, kanske ett överblivet parti. Men glad blev jag. En bagatell kanske men sådana kan vara viktiga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback