Idoler och små melodifestivaltävlande

Det är klart man gjorde som flera miljoner andra svenskar denna fredagkväll placerade sig framför teven för att se hur det går för Idolerna och också de små Melodifestivaldeltagarna.  Prioriterade dock fyran med vuxna Idoler, tycker ettans tävling för barn i Lills Melodifestivalen är nästan äcklig,  hemskt menar jag att se dessa små tjejer och killar som spelar vuxna till l00 %. En liten l0-årig tjej sa före tävlingen att hon skulle vinna för hon hade en sådan utstrålning!!!! Tittade dock bara i fyrans pauser.
När är barn barn? Som spädbarn kanske. I fyrans Idoltävling är ju bara skönsångare kvar och det är härligt
att lyssna på dem, alla är jättebra men min Idol är Andreas, som sjunger bäst tycker jag men han är tyvärr dum nog att prata mycket om sitt äktenskap och DET ska absolut ingen som vill bli en Idol göra.  Jag röstar dock på honom men är rädd att han åker ut trots sin fina röst för han är lite träig i sitt uppträdande.

Men måste Jiihde se ut som han gör? Okammad och trista kläder. Man blir irriterad bara man ser honom.
Och denna fråga som gör mig vansinnig: hur känns det? för var enda sak någon tävlande gör. Nej, intellektuellt
är naturligtvis programmet botten men det är spänningen som gör att man tittar och sången förstås.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback