Programmet i tvåan på söndagkvällen om förföljelsen av pälshandlare

Man blir tycker jag ordentligt upprörd när man ser detta program där s k djurrättsaktivister gång på gång på ett avskyvärt sätt ger sig på de fåtalet pälshandlare som finns kvar. Att bära sig åt som djurrättsaktivisterna gör
skulle t o m få de djur de försvarar att skämmas. Då skulle ju framförallt också slaktare, som verkligen dödar djur,
förföljas likaså skotillverkare, skinnmöbeltillverkare och de som tillverkar skinnplagg. Men såvitt jag förstår är det bara pälshandlare som råkar illa ut. Det är klart att man kan på ett hyfsat sätt demonstrera om man känner för det mot och då skulle det i första hand vara pälsdjursuppfödarna. Men att sabotera och förstöra på det otäckaste är verkligen simpel demonstration och för mig ger dessa en otäck bild av sina handlanden. Framförallt reagerade jag mot att de behandlade ett mycket gammalt par som för längesedan slutat sälja pälsar på det mest grymma sätt.

Kommentarer
Postat av: Marianne

Förlåt jag kallar dessa s.k."Rädda-djuren"-aktivister för rena dräggen - utan både tanke och uppfostran ! Frågar än en gång :VAR finns föräldrarna?
Drar man en absurd konsekvens av "räddningsaktionen", får vi börja att bara äta gräs och göra sällskap med korna i hagen !!

2007-10-29 @ 17:19:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback