"Andra avenyn" serie i teve

Jag förstår inte detta att teve vill få unga människor att leva sitt liv via teverutan. Att sitta passiv i en tevesoffa och stirra på jämnåriga som är ute och roar sig och lever ett aktivt liv. Men jag hoppas att programmet inte får de unga tittare som SVT har räknat med utan att dessa är ute och lever egna liv med nöjen, träffa vänner, resa, se sig omkring osv. Enligt statistiken är det mest äldre människor som tittar på teve med all rätt. Människor som har varit ute och roat sig men nu är tillräckligt gamla för att tycka det är skönt med hemmakvällar.  Jag fattar inte den väldiga ungdomskulten. Vad beror den på? Är det pga teve att man ska vara ung och rynkfri för att duga? Undra på att fetma är ett problem här i landet och i andra västländer också förmodar jag. Visst är det vackert med unga människor och visst är åtminstone äldre kvinnor inte så kul att se på, rynkiga, gråhåriga, stapplande. Men, men de finns ju och bör få vara med när det gäller att skildra öden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback