"Avgaser dödar fler än trafiken" art i DN

Många satte nog hjärtat i halsgropen när de läste DN i morse och fick vetenskapligt bevisat att avgaserna från trafiken dödar fler människor än själva trafiken. Länge har man ju hört talas om den dåliga luften i Stockholms innerstad men många fattar nog inte vidden av denna. Det var längesedan jag misstänkte att innerstadsluften
är farlig, kommer man från förorten då känner man ögonblickligen att luften är dålig när man kommer in i Stockholms centrum. Särskilt beklämd blir man när man ser alla unga mammor med barnvagnar, stackars ungar har jag tänkt länge. Det är verkligen skönt att bo i förorten även om det är långt till Stockholms centrum men att bo högt upp i ett nybyggt hus med skog alldeles intill det är härligt. Så fort jag kommer hem drar jag ett djupt andetag och är mer än nöjd med att bo som jag bor. Men snart kommer Förbifart Stockholm och förstör livet och den friska luften. Stockholms gröna lungor blir mindre och mindre. Trist.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback