Deal or no deal?

Man undrar ju varför man denna mörka och dystra höstlördagkväll sitter och tittar på Deal or no deal. Efter ett par goda glas vin blir man ändå en aning mera positivt inställd men numera är det pengar, pengar som gäller.
De båda tävlanden erkände att de var med bara för att få mängder av pengar, helst 5miljoner kronor. Den t'ävlande denna kväll kändes åtminstone för mig irriterande, hatar egentligen sådana där hurtfriska typer  och därför
kände man, skäms, en viss tillfredsställelse att de stora pengarna uteblev. Tvärtom det blev en löjeväckande summa på 20 kr. Vissa personer, som måste menar jag vara födda med en hel del tur och kan få i mina ögon rätt ansenliga belopp så där på någon timme i dettta program. Jag själv har inte det minsta tur i spel och spelar därför inte på någonting.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback