Den demokratiska döden

Jag tänker på vad den kristne operasångaren Pavarotti lär ha sagt innan han dog. Jag har haft en underbart liv och nu är Gud och jag kvitt. Något sådant sa han alltså. Nu fick han alltså "lämna tillbaka" livet och där drabbas vi alla lika oberoende av hur vårt liv har varit, hemlösa, miljardärer, kända och okända, alla får lämna livet utan att ta något med sig. Lever man vidare på annat sätt, många vill ju tro det men jag tvivlar. Jag har mist de jag älskat mest och inte det minsta tecken har jag i alla fall fått på att de skulle leva vidare och på så sätt kunna meddela sig med sina lämnade anhöriga. Nix. Men alla funderar vi på döden och hur det kan vara att ena dagen vara av kött och blod och andra dagen en hög aska.  

Kommentarer
Postat av: Mariane

Tala med Lene - hon tror benhårt på en annan existens i en helt annan materia - våra hjärnor kan nog inte ta in det......kroppen säger hon är bara ett skal. Att komma i kontakt med "andevärlden" är få förunnat o alla avlidna har väl inte heller samma möjlighet att sätta sig i förbindelse med oss.
Själv pendlar jag melantro o tvivel - men jag tror också att vi inte kan utesluta något - den som dör får se !!!

2007-09-10 @ 17:50:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback