I DN idag 1 sept art "Moraliskt haveri" betr romanen "Myggor och tigrar"

Vilken reklam Maja Lundgrens bok "Myggor och tigrar" får ständigt och jämt. Själv har jag massor av olästa böcker, hinner aldrig, men MJ:s bok måste man ju köpa och läsa. Men det var utmärkt att den i boken såvitt jag förstår
oerhört oförskämt omtalade journalisten Dan Josefsson tar till orda i dagens artikel. Kvinnor är skickliga på att hämnas men MJ tycker jag går väl långt. Trots kritik mot Bonniers som givit ut boken så blir den en bestseller
av oanade mått, för vad vi läsare är så är det nyfikna och det lever ju säljarna på. Jag förstår förstås Dan Josefssons upprördhet och ilska att bli omnämnd på det oförskämda sätt som han blir i boken, citaten finns i artikeln i DN.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback