USA:s designtävling Project Runway som visats i trean slut idag 5 sept

Vilken spännande tävling det här har varit, det är den tredje i rad som jag har sett och fängslats av. Vilka designtävlanden! Vilka kläder de skapat med ett minimum av pengar och tid. Idag var det final, 4 st var kvar och man har ju alltid sin favorit. Så hade också jag, Jeffrey hette han, blev gripen av hans historia, varit knarkare och försökt ta sitt liv men var nu gift och hade en liten kille och den historien grep mig. De fyra finalisterna skulle skapa en kollektion som skulle överraska, de hade fått 8.000 dollar och två månader på sig för att klara av detta. Och waoo
vilka kläder, vilken fantasi! Man blev stum av beundran och till min stora glädje vann Jeffrey!! Det unnade jag
honom verkligen. Men för de andra tre väntade nog fina designkontrakt. Känns vemodigt att tävlingen är slut
men man behöver ju inte sitta och stirra på teve hela kvällarna. Men jag undrar ändå varför kan man inte ha en sådan tävling i svensk teve? Vi är ju duktiga på mode och det skulle säkert finnas många som skulle vilja vara med och tävla. Men idén får kanske inte användas här. Synd i så fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback