Varför hyresrätter?

Läser i City att ungdomar får det svårt att komma ut på bostadsmarknaden om alla lägenheter omvandlas till bostadsrätter. Själv har jag för ett tag sedan flyttat in i en nyproducerad hyreslägenhet, vars kvalitet måste jag erkänna inte motsvarar den höga hyran även om allt är nytt och fräscht tack och lov. Jag tycker att det är bekvämt med hyresrätt, går något sönder ringer man värdens representant och får felet lagat. Skönt. Jag har flera vänner
som bor i bostadsrätter och vilket jobb och vilka kostnader dom har när något går sönder. Dom måste reparera själva och köpa nytt etter ett tag. Och vidare så måste man som normalsvensk ta stora lån. Det är ju därför den amerikanska bostadsmarknaden har kommit i gungning, något som inverkar på övriga världen, då amerikaner precis som de flesta av oss får ta lån för att betala sin bostad.  Och vidare vill jag flytta, då säger jag bara helt enkelt upp våningen, slipper skaffa mäklare och ha en massa människor springande i våningen och stirra.
Nej, hyresrätt är bekvämt särskilt om man inte är ett dugg händig som jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback