"Score" spännande film, den sista med Marlon Brando och en av dom första med underbare Edward Norton

Jag kunde inte låta bli att se på filmen "Score" från 2001, sista filmen som Marlon Brando medverkade i som gick på fyran ikväll. .och också Edvard Norton, som jag tycker oerhört mycket om sedan jag såg "Kärlekens slöja" för ca 1 år sedan. Robert de Niro är förstås också väldigt bra. Det var kanske litet väl tekniskt för mig med allt jobb för att stjäla en gyllene spira från hullhuset i Montreal. Montreal som är en så härlig stad, en blandning tyckte jag som var där för ett antal år sedan av Paris och New York. Jag hängde alltså inte med i alla tekniska svängar i själva inbrottet men blev glad när Brian, som Edvard Nortons rollfigur hette, fick med sig den flera hundra miljoner dollars spiran som Nick, Robert de Niros rollfigur, hade haft det vanskliga jobbet att stjäla, vilket inte hade gått utan Brians hjälp. Men, men Robert de Nrio var den som vann, lurade Edvard Norton på spiran och fick honom jagad för stölden. Inget lyckligt slut för mig då.  Måste försöka se fler filmer med Edvard Norton. Han är ett fynd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback