Slut med traskande i lera och regn för att se på eldar

Man kan ordna de mest ljuvliga middagar hemma, vad sägs om stekt jättekyckling, färsk dyr potatis från Spanien och hembakt tårta till dessert. Och så det ljuvliga italienska vinet och lyssna till regnets smattrande på rutan trots sommarvärme och sol på em. Nej, en sådan här kväll myser vi själva efter alla bjudningar, egna och andras.
Och så är åtminstone jag fast i dessa dokussåpor, dvs Frusna män söker kärlek och Top Model. Varför ser man egentligen på sådana meningslösheter på sätt och vis. Top Model blir jag numera rasande på varje gång och ändå fortsätter jag att stirra. Nu är det bara 4 ovanligt fula tjejer kvar, de vackra röstas ut väldigt snabbt. Fotografen Nigel är en verklig mansgris, gud nåde den tävlande som vågar skämta med honom.  Nej, intelligens ska inte tjejerna ha.
Och så dessa frusna män som omges med massor av äventyslystna tjejer från när och fjärran i vårt avlånga land
som gör sig till så att man skäms också som tittare. Alla blir så förälskade och på sätt och vis kan jag förstå dom för det är verkligt gulliga killar och har man fördomar mot norrlänningar att dom är trista och tysta så får man helt
ändra på den bilden. Och också de tjejer som åker ut hinner vara med på en massa spännande äventyr. Och alla vi tittare (åtminstone de kvinnliga) är i botten romantiska och väntar oss i slutändan ett förälskat lyckligt par som är så i alla sina dagar precis som i sagorna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback