Glad att jag inte sitter i en sommarstuga mitt inne i skogen!

Som inflyttade stockholmare (från Skåne!) så har jag förundrat mig över stockholmarnas hysteriska fascination av sommarnöjen. Folk är som galna om dom inte får komma ut till sin stuga (ibland med utedass) mitt ute i skogen
så fort maj eller ännu tidigare april börjar. Det är klart att jag kan förstå bor man mitt inne i stan i den hemska luft
som finns där att man längtar ut till barsskog och grönska. Men ändå, en dag som denna, då regnet bara öser ner och inte bara idag utan hela natten då är jag lycklig över vår bostad alldeles intill skogen med stor och skön balkong och med
alla bekvämligheter inom räckhåll. Nej, denna hysteri efter att få vara på sitt sommarnöje förstår jag inte men så kommer jag förstås från en liten men underbar stad vid skånska västkusten där det var nära till natur och hav.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback