Himlen kan vänta

Många frågar sig varför SVT visar ett program som Himlen kan vänta, som handlar om några unga människor som har
dödliga sjukdomar, de flesta cancer. Jo, jag tycker att ungdomar bör se ett sådant här program. Varför? Dagens ungdomar
är i många fall väldigt ytliga och det är utseendet och märkeskläder som gäller. Jag menar att de får en tankeställare om de nu överhuvudtaget ser på programmet. Men utseendefixeringen är enorm, jag läser i kvällspressen om kvinnor som har fått sina ögonmuskler förstörda efter en s k skönhetsoperation. För hängande ögonlock vill ingen ha så varför inte operera bort dom, tycker de, som nu gör eller har gjort det men DÅ kan det gå snett och det  hela blir en katastrof. Och alla dessa
förstorade bröstoperationer. Kan inte kvinnor vara glada att de inte har bröstcancer, då ett eller båda brösten opereras bort,
och vara nöjda med sina små eller inte riktigt fulländade bröst? De lägger istället ner förmögenheter på att få s k perfekta
bröst, som ju är konstgjorda enligt min mening och hur kan en man tycka om sådana?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback