Kvällen före år 2008s sista dag.

Vilken strålande vinterdag det har varit. Visserligen ingen snö men ändå efter allt novembermörker så är det härligt
att åter se solen och framförallt att veta att NU har det vänt och dagen blir längre och längre. Och så ett nytt år!
Ja, vad kommer det att innebära. Tyvärr tror jag att finanskrisen inte är slut på långa vägar, ju fler företag som går i konkurs ju fler blir arbetslösa och handlar därför mindre och mindre varför fler företag går i konkurs och så fortsätter den nedåtgående spiralren. För egen del har jag tror jag i alla fall rätt mycket kul att vänta, vågar skrockfull som jag är
inte säga något än. För min personliga del var år 2008  ett jättehärligt år med mycket härliga resor och andra fina upplevelser.
Dock det känns litet egendomligt, det är bara en enda dag kvar på detta för världen och för många turbulenta år.
Många har ju upplevt hemska upplevelser. Jag tänker på lilla Englas föräldrar, som miste sin dotter på detta fruktansvärda sätt. På mamman i Arboga som fick två små barn brutalt mördade och nu senast Carolin som försvann i Norrlandsskogarna och blev ihjälslagen där. Ja, mycket har varit hemskt. Och man lider med de anhöriga.
Och hur kommer det att gå med Israel och Palestina. Jag är en stor Israelvän och kan därför förstå att befolkningen
till sist tröttnar på palestiniernas  raketbeskjutningar,  som  inte  verkar  räknas  och  som man hör så litet  talas om.
Men man blir rädd, kan det vara början till ännu ett storkrig? I cross my fingers.
Men i alla fall och allt vad som sags och skrivs så tycker jag att det ska bli härligt att se på alla fyrverkerier i morron
kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback