Nobelfesten Festernas tråkigaste fest enl DN-journalist!!

Jag blir ilsken när jag läser en artikel i DN där den kvinnliga journalisten tycker att Nobelfesten är Festernas tråkigaste fest
för att som en av journalistens vänner uttryckte det "det är äldre som konverserar och INTE KRÖKAR ORDENTLIGT!! Det är tyvärr många ungdomars syn på festande idag, man ska dricka sig berusad DÅ är festen lyckad och så ska man förstås vara evigt ung!!  Att intelligenta och uppklädda människor träffas och äter en god middag DET är tråkigt. Guskelov så
tycker inte alla det, att se människor i vackra kläder som pratar om intressanta saker som skedde på Nobelfesten som visades i SVT igår är faktiskt mycket givande och roligt.. Jag beundrade också SVT:s journalister som var så skickliga och ställde oftast väldigt bra frågor.Framförallt tyckte jag om att de talade flera språk flytande, särskilt franskan flöt på bra och det måste inte minst de franska deltagarna vara nöjda med, fransmännen vill ju helst tala sitt modersmål och inte som alla andra numera bara talar engelska med främlingar. Kul var också när nobelpristagaren i litteratur Le Clézio började sitt tal på svenska som han lyckades riktigt bra med i mitt tycke. Skönt sitta hemma i tevesoffan och se på all grannlåt i klädesväg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback